Chiński producent samochodów BYD ogłosił największą w historii akcję serwisową, obejmującą ponad 115 000 pojazdów serii Tang i Yuan Pro wyprodukowanych w latach 2015–2022. Powodem jest wada konstrukcyjna sterownika silnika oraz ryzyko związane z bateriami, które w skrajnych przypadkach może stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa.
- Pierwsza część akcji dotyczy 44 535 egzemplarzy modelu Tang (produkowanych 28 marca 2015 – 28 lipca 2017), które mogą utracić tryb elektryczny z powodu problemów z konstrukcją sterownika silnika. W skrajnych przypadkach może dojść do przepalenia płyty drukowanej.
- Druga część obejmuje 71 248 pojazdów elektrycznych Yuan Pro (produkcja 6 lutego 2021 – 5 sierpnia 2022), w których wadliwie zamontowane uszczelki baterii mogą osłabić szczelność, pozwalając wodzie przedostać się do akumulatora trakcyjnego podczas długotrwałej jazdy w wodzie.
- Wcześniejsza akcja przywoławcza BYD miała miejsce we wrześniu 2024 roku – dotyczyła prawie 97 000 modeli Dolphin i Yuan Plus z powodu usterki w układzie kierowniczym.
- Po ogłoszeniu informacji o najnowszej akcji serwisowej akcje BYD w Hongkongu spadły o 1,4%, zgodnie ze spadkiem szerokiego indeksu Hang Seng.
- Łącznie obecna akcja przywoławcza obejmuje największą liczbę pojazdów w historii chińskiego producenta.
Chiński producent samochodów BYD ogłosił największą w historii akcję przywoławczą, obejmującą ponad 115 000 pojazdów serii Tang i Yuan Pro, wyprodukowanych w latach 2015–2022. Decyzja podyktowana jest wadami konstrukcyjnymi i potencjalnym ryzykiem związanym z bateriami, co zgłosił chiński organ nadzoru rynku.
Akcja przywoławcza została podzielona na dwie części:
- Pierwsza część dotyczy 44 535 egzemplarzy modelu Tang, wyprodukowanych między 28 marca 2015 a 28 lipca 2017. W pojazdach tych może dojść do utracenia trybu czysto elektrycznego z powodu problemów w konstrukcji sterownika silnika. W skrajnych przypadkach wada może prowadzić do przepalenia płyty drukowanej w systemie sterowania.
- Druga część akcji przywoławczej BYD obejmuje 71 248 elektrycznych modeli Yuan Pro, wyprodukowanych w okresie 6 lutego 2021 – 5 sierpnia 2022. Według regulatora, wadliwie zamontowane uszczelki baterii mogą osłabić szczelność pakietu akumulatorów. W efekcie, podczas długotrwałej jazdy w wodzie, woda może przedostać się do baterii trakcyjnej, stwarzając zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.
Jest to największa akcja przywoławcza w historii BYD. Poprzednia miała miejsce we wrześniu 2024 roku, kiedy to z powodu usterki w układzie kierowniczym wycofano prawie 97 000 modeli Dolphin i Yuan Plus.
Po ogłoszeniu najnowszej akcji przywoławczej, akcje BYD w Hongkongu spadły o 1,4%, co było zgodne z ogólnym spadkiem indeksu Hang Seng.
Źródło: Reuters










