InPost przejmuje Sending i wzmacnia pozycję na Półwyspie Iberyjskim

Fot. Inpost.
Fot. Inpost.

Grupa InPost przejęła hiszpańską firmę Sending, dostawcę usług kurierskich i fulfillment, umacniając swoją obecność na dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce w Hiszpanii i Portugalii. Integracja dostaw do domu z siecią Paczkomatów i punktów PUDO przyspieszy ekspansję InPost w Europie.

Grupa InPost ogłosiła przejęcie Sending, rodzinnej firmy oferującej usługi kurierskie i fulfillment w Hiszpanii, co znacząco wzmacnia jej pozycję na Półwyspie Iberyjskim – jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Transakcja, będąca drugą zagraniczną akwizycją InPost w 2025 roku po przejęciu brytyjskiego Yodel, pozwoli na integrację dostaw do domu z istniejącą siecią 3 tys. Paczkomatów i 9 tys. punktów PUDO, tworząc kompleksowy ekosystem logistyczny.

Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost, podkreślił, że akwizycja Sending to kluczowy element strategii ekspansji firmy w Europie, łączącej wzrost organiczny z przejęciami.

– Na Półwyspie Iberyjskim jesteśmy już drugą co do wielkości siecią automatów paczkowych. Przejęcie Sending wzbogaci naszą ofertę o dostawy do domu i przyspieszy rozwój nowych maszyn – powiedział Brzoska. Dodał, że ruch ten, podobnie jak wcześniejsze akwizycje w Wielkiej Brytanii (Menzies i Yodel) oraz Francji (Mondial Relay), zwiększy zasięg i innowacyjność usług InPost.

Sending, z 1,5 tys. pracowników, flotą 1,6 tys. pojazdów i 100 mln przesyłek rocznie, obsługuje Hiszpanię, Portugalię, Andorę, Gibraltar, Ceutę, Melillę, Wyspy Kanaryjskie i Azory, a także oferuje codzienne połączenia transportowe z Belgią, Francją, Niemcami, Włochami, Holandią i Wielką Brytanią. Integracja tych usług z siecią InPost, obejmującą 3 tys. Paczkomatów i 9 tys. punktów PUDO na Półwyspie Iberyjskim (stan na II kwartał 2025), stworzy kompleksowy system dostaw, łączący opcje „out-of-home” i „to-door”. InPost planuje uruchomić kolejne 1 tys. Paczkomatów w regionie do końca 2025 roku.

Wzrost na rynku e-commerce

Półwysep Iberyjski, z rosnącym sektorem e-commerce, jest strategicznym rynkiem dla InPost. Firma, która w 2024 roku dostarczyła 744,9 mln przesyłek w całej Europie, w tym 46,5 mln w Wielkiej Brytanii i 16 mln we Włoszech, widzi w Hiszpanii i Portugalii potencjał do dalszego zwiększania wolumenu przesyłek. Przejęcie Sending, obsługującego 24 centra operacyjne i 1,2 tys. punktów PUDO, pozwoli InPost na większą elastyczność usług i szybsze dostawy, w tym transgraniczne, co jest kluczowe w obliczu rosnącej konkurencji, np. ze strony chińskich platform jak Temu.

Kompleksowy plan integracji, opracowany we współpracy z założycielami Sending, ma zapewnić płynne połączenie operacyjne obu firm.

Źródło: InPost

Podłącz się do źródła najważniejszych informacji z rynku energii i przemysłu