Mirbud SA zdobył najkorzystniejsze oferty na budowę obwodnicy Wschowy i Dębowej Łęki w ciągu DK12 za 158,4 miliona złotych oraz łącznika drogowego w Sławkowie do Euroterminalu i stacji PKP LHS za 189,6 miliona złotych, umacniając pozycję w sektorze infrastruktury drogowej.
Mirbud SA poinformowała o wyborze jej ofert jako najkorzystniejszych w dwóch znaczących przetargach na inwestycje drogowe. Łączna wartość kontraktów wynosi blisko 348 mln zł brutto, co znacząco wzmacnia portfel zamówień firmy i potwierdza jej silną pozycję na rynku budownictwa infrastrukturalnego w Polsce.
Obwodnica Wschowy i Dębowej Łęki
Pierwszy kontrakt dotyczy zaprojektowania i budowy obwodnicy miejscowości Wschowa i Dębowa Łęka w ciągu drogi krajowej nr 12 w województwie lubuskim. Oferta Mirbudu, opiewająca na 158,4 miliona złotych brutto, została wybrana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) jako najkorzystniejsza spośród trzech złożonych.
Inwestycja, realizowana w formule „projektuj i buduj”, obejmuje odcinek o długości 7,3 kilometra, który wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum Wschowy i Dębowej Łęki. Projekt zakłada opracowanie dokumentacji, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz budowę drogi, która ma być gotowa w 2028 roku. Obwodnica znacząco poprawi bezpieczeństwo, zmniejszy hałas i emisję spalin oraz odciąży lokalne drogi od ruchu ciężarowego.
Łącznik drogowy w Sławkowie
Drugi kontrakt dotyczy budowy łącznika drogowego między drogą krajową nr 94 a Euroterminalem i stacją PKP LHS w Sławkowie, w województwie śląskim. Oferta Mirbudu o wartości 189,6 miliona złotych brutto została wybrana przez gminę Sławków jako najkorzystniejsza, pokonując propozycje Budimeksu (180,3 miliona złotych) i Nowak-Mosty (206,7 miliona złotych).
Inwestycja obejmuje 6,7 kilometra nowego układu drogowego, w tym 4,6 kilometra drogi klasy G i 2,1 km klasy Z, rozbudowę DK94, budowę skrzyżowania z sygnalizacją świetlną oraz trzech obiektów inżynierskich nad liniami kolejowymi. Projekt, wspierany dotacją 250 milionów złotych z Programu Inwestycji Strategicznych, ma strategiczne znaczenie dla rozwoju transportu intermodalnego, łącząc Euroterminal Sławków – najdalej wysunięty na zachód punkt linii szerokotorowej LHS – z siecią TEN-T i Nowym Jedwabnym Szlakiem.
Realizacja inwestycji, której ukończenie planowane jest w ciągu 42 miesięcy, otrzymała wsparcie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (11 milionów złotych na wkład własny i inne koszty).
Źródło: MirBud