Leapmotor International, wspierany przez Stellantis, osiągnął 600 punktów sprzedaży i serwisu w Europie, z celem przekroczenia 700 lokalizacji do końca 2025 roku. W Polsce marka zadebiutowała w lutym 2025, rozwijając sieć do 14 dilerów, z najnowszym w Jastrzębiu-Zdroju. Nowe rynki, takie jak Irlandia, Bułgaria i kraje Europy Środkowej, dołączają do ekspansji, wspierane przez partnerstwa z Gowan Auto, Emil Frey Group i SFA Automotive.
Leapmotor, dynamicznie rozwijająca się chińska marka pojazdów elektrycznych (EV), osiągnęła kluczowy etap ekspansji w Europie, uruchamiając 600 autoryzowanych punktów sprzedaży i serwisu (POS).
– To osiągnięcie stanowi istotny krok naprzód w misji marki, której celem jest zapewnienie wszystkim dostępu do mobilności opartej na innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązaniach – poinformowano. Do końca 2025 roku Leapmotor planuje przekroczyć 700 lokalizacji w krajach G10 i kluczowych rynkach importerskich, umacniając pozycję lidera elektromobilności.
Strategia ekspansji i partnerstwa
Ekspansja Leapmotor opiera się na strategicznym planie rozpoczętym w drugiej połowie 2024 roku, wspieranym przez joint venture Leapmotor International (51 procent Stellantis, 49 procent Leapmotor).
– Ten szybki rozwój podkreśla nasze zaangażowanie w budowanie ukierunkowanego na klienta ekosystemu pojazdów elektrycznych w Europie – powiedział Danilo Annese, dyrektor ds. operacji handlowych Leapmotor International. Marka zapewnia średni czas dojazdu do POS poniżej 25 minut, co zwiększa wygodę, zaufanie i dostępność serwisu.
W ciągu ostatnich dwóch tygodni Leapmotor wszedł na siedem nowych rynków:
Irlandia: Partnerstwo z Gowan Auto, dystrybutorem Stellantis i Hondy, umożliwi sprzedaż modeli T03 (miejski EV, 265 km WLTP) i C10 (SUV, 420 km WLTP, BEV/REEV) od września 2025 roku w Dublinie.
Czechy, Słowacja, Słowenia, Węgry, Chorwacja: Współpraca z Emil Frey Group, już aktywnym w Szwajcarii, zapewni rozbudowaną sieć sprzedaży i serwisu w Europie Środkowej.
Bułgaria: SFA Automotive LTD, partner Stellantis, wprowadzi T03 i C10, rozwijając lokalną infrastrukturę.
Rozwój w Polsce
Leapmotor zadebiutował w Polsce w lutym 2025 roku, oferując modele T03 i C10 poprzez wybranych dilerów Stellantis. „W Polsce Leapmotor zadebiutował pod koniec lutego br. i od tego czasu sukcesywnie rozwija swoją sieć dilerską” – podano. Obecnie marka ma 14 autoryzowanych punktów, z najnowszym otwartym w maju 2025 w Jastrzębiu-Zdroju przez „Fijałkowski” Stanisław Fijałkowski Sp. z o.o. (ul. Armii Krajowej 70). Sieć obejmuje miasta takie jak Białystok, Bydgoszcz, Kraków, Poznań, Szczecin i Warszawa, z planami dalszego rozszerzenia w pierwszej połowie 2025 roku.
T03, kompaktowy EV segmentu A, oferuje przestrzeń klasy B i zasięg 265 km (WLTP), a C10, SUV segmentu D, zapewnia 420 km zasięgu i zaawansowane technologie, w tym architekturę LEAP 3.0 z Cell-to-Chassis (CTC) i inteligentnym kokpitem.
– Obydwa modele Leapmotor oferują najnowocześniejsze technologie oraz wysoki poziom osiągów, wydajności, bezpieczeństwa i zasięgu w przystępnych cenach – podkreślono.
Źródło: Stellantis










