MPK Kraków podpisuje umowy na leasing 190 autobusów spalinowych Solaris

Autobus firmy Solaris. Fot. Solaris Bus & Coach.
Autobus firmy Solaris. Fot. Solaris Bus & Coach.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) w Krakowie podpisało umowy ramowe z konsorcjum Solaris Bus & Coach i PKO Leasing na dostawę w formie leasingu 190 nowych autobusów spalinowych spełniających normę Euro 6. Zamówienie, podzielone na cztery zadania, obejmuje różne typy pojazdów o łącznej wartości ok. 294 miliony złotych netto. Dostawy potrwają cztery lata, umożliwiając wycofanie najstarszych autobusów i wspierając strategię zrównoważonego transportu Krakowa.

Rzecznik MPK Kraków Marek Gancarczyk poinformował o podpisaniu umów ramowych z konsorcjum Solaris Bus & Coach i PKO Leasing na dostawę 190 autobusów spalinowych. Zamówienie obejmuje cztery zadania:

  1. Autobusy miejskie Solaris Urbino 12:
    • Do 90 sztuk.
    • Cena jednostkowa: 1,35 miliona złotych netto.
    • Wartość maksymalna: 121,5 miliona złotych netto.
  2. Autobusy podmiejskie:
    • Do 10 sztuk.
    • Cena jednostkowa: 1,39 miliona złotych netto.
    • Wartość maksymalna: 13,9 miliona złotych netto.
  3. Autobusy przegubowe (18 metrów):
    • Do 60 sztuk.
    • Cena jednostkowa: 1,825 miliona złotych netto.
    • Wartość maksymalna: 109,5 miliona złotych netto.
  4. Autobusy midi:
    • Do 30 sztuk.
    • Cena jednostkowa: 1,3 miliona złotych netto.
    • Wartość maksymalna: 39 milionów złotych netto.

Łączna wartość zamówienia: Ok. 294 miliony złotych netto (ok. 361 milionów złotych brutto przy VAT 23 procent).

Wyposażenie autobusów

Wszystkie pojazdy będą:

  • Niskopodłogowe, dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
  • Wyposażone w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, monitoring oraz systemy wspomagające kierowców (np. asystent pasa ruchu, wykrywanie pieszych).
  • Posiadały zamkniętą kabinę kierowcy i lodówkę dla komfortu pracy.

Autobusy spełniają normę emisji spalin Euro 6, najbardziej rygorystyczną w UE, co redukuje emisje tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych (PM) o 90 procent w porównaniu z normą Euro 5.

Źródło: PAP

Podłącz się do źródła najważniejszych informacji z rynku energii i przemysłu