GreenYellow Polska, należąca do funduszu Ardian, w ciągu najbliższych trzech lat planuje zainwestować ponad 100 mln euro w rozwój energetyki rozproszonej oraz w efektywność energetyczną przedsiębiorstw. Spółka chce zwiększyć moc zainstalowaną w projektach fotowoltaicznych powyżej 129 MWp i wprowadzić magazyny energii oraz usługi efektywności energetycznej w modelu as-a-Service.
- Inwestycje GreenYellow Polska obejmą fotowoltaikę, magazyny energii i rozwiązania z zakresu efektywności energetycznej dla handlu, przemysłu i logistyki.
- Projekty będą realizowane w modelu as-a-Service, przenosząc ciężar CAPEX oraz odpowiedzialność operacyjną na dostawcę.
- GreenYellow działa od 2007 roku i jest obecna w blisko 20 krajach, zainwestowała ponad 1,5 mld euro w projekty PV i efektywności energetycznej.
- Spółka zainstalowała dotąd ponad 1.300 MWp mocy i generuje rocznie około 1.100 GWh zielonej energii.
- W Polsce od 2022 roku GreenYellow zrealizowała instalacje o mocy ponad 125 MWp dla m.in. Biedronki, Decathlonu i Orange.
Spółka GreenYellow Polska, należąca do funduszu Ardian, planuje w ciągu najbliższych trzech lat zainwestować ponad 100 mln euro w rozwój energetyki rozproszonej oraz w projekty zwiększające efektywność energetyczną przedsiębiorstw – poinformowano w komunikacie prasowym.
Jak podano, spółka zwiększy moc zainstalowaną w projektach fotowoltaicznych powyżej 129 MWp oraz rozszerzy ofertę o magazyny energii i rozwiązania z zakresu efektywności energetycznej w sektorach handlu, przemysłu i logistyki. Inwestycje będą realizowane w modelu as-a-Service, który przenosi ciężar nakładów inwestycyjnych oraz odpowiedzialność operacyjną na dostawcę.
GreenYellow działa od 2007 roku i jest obecna w blisko 20 krajach. Grupa zainwestowała ponad 1,5 mld euro w projekty fotowoltaiczne i rozwiązania zwiększające efektywność energetyczną, zainstalowała ponad 1.300 MWp mocy i generuje około 1.100 GWh zielonej energii rocznie. W Polsce od 2022 roku firma zainstalowała ponad 125 MWp mocy dla klientów takich jak Biedronka, Decathlon czy Orange.
Źródło: GreenYellow Polska










