Pendolino od grudnia 2025 roku będzie kursować do Zakopanego

Od 14 grudnia 2025 roku Pendolino zacznie kursować do Zakopanego. Pociągi połączą Podhale z Trójmiastem, Warszawą i Krakowem, a w sezonie letnim trasa zostanie wydłużona do Kołobrzegu. Pasażerowie zyskają szybkie i komfortowe połączenia, a ceny biletów na trasie Kraków–Zakopane zaczynają się już od 9 zł.

  • W nowym rozkładzie kursować będzie 12 pociągów do Zakopanego – 10 całorocznych i 2 sezonowe, o 1 więcej niż dotychczas.
  • Nowości obejmują całoroczny pociąg EIC Kaszub (Zakopane–Gdynia) oraz nocny IC Podhalanin (Zakopane–Świnoujście) kursujący codziennie przez Kraków.
  • Między Zakopanem a Trójmiastem będzie 4 pary połączeń całorocznych i 1 sezonowa, do Warszawy – 6 całorocznych i 1 sezonowa, do Krakowa – 9 całorocznych i 2 sezonowe.
  • Codziennie dostępne będą także połączenia do Poznania, Łodzi, Szczecina, Wrocławia i Katowic.
  • Ceny biletów: Kraków–Zakopane od 9 zł, Warszawa–Zakopane od 49 zł, Trójmiasto–Zakopane od 59 zł.

Od 14 grudnia 2025 roku popularne Pendolino zacznie kursować także do Zakopanego. Pociąg, uznawany za najnowocześniejszy w Polsce, połączy Podhale z Trójmiastem, przejeżdżając przez Kraków i Warszawę. W okresie wakacyjnym jego trasa zostanie wydłużona do Kołobrzegu.

W nowym rocznym rozkładzie jazdy do Zakopanego będzie kursowało 12 pociągów – 10 całorocznych i 2 sezonowe, czyli o jeden więcej niż obecnie. Podhale zyska również nowe szybkie połączenia: do istniejącego pociągu EIC Tatry Zakopane – Warszawa dołączą całoroczne EIC Kaszub w relacji Zakopane – Gdynia.

Nowością będzie także nocny pociąg IC Podhalanin relacji Zakopane – Świnoujście, który od połowy grudnia będzie kursował codziennie przez Kraków. Dotychczas połączenie to było dostępne tylko sezonowo i nie obsługiwało Krakowa.

4 pary połączeń

W sumie między Zakopanem a Trójmiastem kursować będą 4 pary połączeń całorocznych oraz 1 sezonowa, do Warszawy – 6 par całorocznych i 1 sezonowa, a do Krakowa – 9 par całorocznych i 2 sezonowe. Podróżni ze stolicy Tatr będą mieli codziennie 3 pary połączeń do Poznania i Łodzi, 2 do Szczecina oraz po jednej do Wrocławia i Katowic.

Ceny biletów na Pendolino zaczynają się od 9 zł za trasę Kraków – Zakopane, od 49 zł z Warszawy oraz od 59 zł z Trójmiasta.

Wysoki standard podróży

Pendolino kursuje w ramach kategorii Express InterCity Premium (EIP) i oferuje łącznie 402 miejsca – 45 w klasie pierwszej i 357 w drugiej. Fotele w obu klasach są regulowane, wyposażone w rozkładane stoliki, indywidualne oświetlenie oraz gniazdka elektryczne przy każdym miejscu. Przy fotelach znajdują się wieszaki i półki na bagaż podręczny.

Pasażerowie mają dostęp do wi-fi, a skład został zaprojektowany z myślą o różnych grupach podróżnych, w tym osobach z niepełnosprawnościami, rodzinach z dziećmi i rowerzystach. Miejsca siedzące oznaczono alfabetem Braille’a, a przy wejściu do trzeciego członu zamontowano windę ułatwiającą wsiadanie i wysiadanie osobom o ograniczonej mobilności.

Pociąg oferuje trzy przedziały dla opiekunów z dziećmi, a jedna z toalet wyposażona jest w przewijak. W środkowej części składu znajduje się część restauracyjna obsługiwana przez WARS. Pasażerowie pierwszej klasy otrzymują poczęstunek z menu, który jest dostarczany bezpośrednio do ich miejsc.

Źródło: PKP InterCity