We Wrocławiu oficjalnie otwarto hotel Four Points by Sheraton, będący najnowszą inwestycją Polskiego Holdingu Hotelowego. Obiekt powstał z przebudowanego Hotelu Wieniawa i oferuje 156 pokoi oraz sale konferencyjne dla 150 osób, a jego otwarcie wpisuje się w strategię rozwoju PHH na Dolnym Śląsku.
- Four Points by Sheraton Wrocław powstał w przebudowanym Hotelu Wieniawa, którego historia sięga 1976 roku, a inwestycja kosztowała 95,9 mln zł netto.
- Hotel oferuje 156 pokoi w standardach classic, superior, deluxe, premium oraz jeden apartament, a także trzy w pełni wyposażone sale konferencyjne dla 150 osób.
- Otwarcie obiektu we Wrocławiu wzmacnia obecność Polskiego Holdingu Hotelowego w regionie oraz realizuje strategię rozwoju grupy w kluczowych ośrodkach biznesowych i turystycznych.
- PHH planuje kolejne inwestycje na Dolnym Śląsku, w tym przebudowę hotelu Bornit w Szklarskiej Porębie (200 pokoi, 121 mln zł, otwarcie 2028 r.) oraz rozbudowę hotelu Malachit w Świeradowie-Zdroju (200 pokoi, 97 mln zł, zakończenie 2029 r.).
- Łączna wartość wszystkich inwestycji PHH na Dolnym Śląsku wyniesie blisko 314 mln zł, a przychody grupy w 2025 r. mają osiągnąć około 600 mln zł, z prognozą wzrostu do 879 mln zł w 2034 r.
We Wrocławiu we czwartek wieczorem odbyło się oficjalne otwarcie hotelu Four Points by Sheraton Wrocław. Jest to najnowsza inwestycja Polskiego Holdingu Hotelowego, skierowana przede wszystkim do osób podróżujących służbowo. Hotel stanowi jedną z trzech inwestycji holdingu na Dolnym Śląsku.
Obiekt powstał poprzez przebudowę dawnego Hotelu Wieniawa, którego historia sięga 1976 roku. Four Points by Sheraton Wrocław oferuje 156 pokoi w różnych standardach, w tym classic, superior, deluxe, premium oraz jeden apartament. Do dyspozycji gości pozostaje również przestrzeń konferencyjna, w skład której wchodzą trzy w pełni wyposażone sale mogące pomieścić do 150 osób.
Prace remontowe trwały od stycznia 2023 roku, a wartość inwestycji wyniosła 95,9 miliona złotych netto. Obiekt ma wzmocnić ofertę hotelową dla klientów biznesowych i przyczynić się do rozwoju sektora turystycznego i konferencyjnego we Wrocławiu.
– Otwarcie hotelu Four Points by Sheraton we Wrocławiu to dla Polskiego Holdingu Hotelowego ważny krok w realizacji naszej strategii rozwoju. Wrocław jest jednym z najważniejszych ośrodków biznesowych i turystycznych w Polsce, a Dolny Śląsk to region o ogromnym potencjale gospodarczym. Dzięki tej inwestycji wzmacniamy naszą obecność na rynku i podnosimy standard oferty hotelowej w południowo-zachodniej Polsce – powiedział prezes Polskiego Holdingu Hotelowego Rafał Kincer.
Jedna z trzech inwestycji
Polski Holding Hotelowy realizuje na Dolnym Śląsku trzy kluczowe projekty inwestycyjne, mające wzmocnić ofertę hotelową regionu i zwiększyć dostępność obiektów dla turystyki biznesowej oraz wypoczynkowej. Obecnie otwarty Four Points by Sheraton we Wrocławiu jest pierwszym z nich, a w kolejnych latach planowane są kolejne przebudowy i rozbudowy.
W 2026 roku PHH rozpocznie modernizację czterogwiazdkowego hotelu Bornit w Szklarskiej Porębie. Po zakończeniu prac obiekt będzie dysponował 200 pokojami i zostanie oddany do użytku pod koniec 2028 roku. Wartość inwestycji wyniesie 121 milionów złotych. Kolejny projekt zakłada rozbudowę hotelu Malachit w Świeradowie-Zdroju, skierowanego do gości poszukujących całorocznego wypoczynku. Po remoncie, który zakończy się w czwartym kwartale 2029 roku, obiekt zaoferuje 200 pokoi, a koszt przedsięwzięcia wyniesie 97 milionów złotych. Łączna wartość wszystkich inwestycji PHH na Dolnym Śląsku w najbliższych latach ma osiągnąć niemal 314 milionów złotych.
Przychody Grupy PHH w 2025 roku szacowane są na około 600 milionów złotych. Według przyjętej strategii, do 2034 roku mają wzrosnąć do 879 milionów złotych, co oznacza 68-procentowy wzrost w stosunku do 2024 roku.
PHH funkcjonuje od 2019 roku i skupia hotele oraz obiekty noclegowe należące do Skarbu Państwa. Jest drugą co do wielkości grupą hotelową w Polsce i pierwszą, której kapitał jest w pełni polski. Jako franczyzobiorca współpracuje ze światowymi sieciami hotelowymi, w tym Marriott International, Hilton Worldwide, Best Western Hotels&Resorts, InterContinental Hotels Group, Louvre Hotels Group i Accor. Dzięki tej strategii grupa łączy krajowy kapitał z międzynarodowym doświadczeniem w zarządzaniu obiektami hotelowymi i usługami turystycznymi.
Źródło: PHN / PAP