Mars inwestuje w ekomleczarstwo. 27 milionów dolarów na redukcję emisji

Krowy. Fot. Mars.

Mars, we współpracy z nowozelandzką Fonterrą, uruchomił program Farmer Forward, który wspiera rolników mlecznych w przechodzeniu na rolnictwo przyjazne klimatowi. Inwestycja o wartości 27 milionów dolarów do 2030 roku ma zredukować emisje gazów cieplarnianych (GHG) o 150 tysięcy ton metrycznych w zakresie 3, przyczyniając się do globalnego celu Mars, czyli obniżenia emisji o 50 procent względem 2015 roku. Program obejmuje 26 tysięcy hektarów ziemi i 200 tysięcy krów, dostarczających nabiał do produkcji kultowych marek, takich jak Snickers® i M&M’s®, które generują 65 procent emisji w portfolio przekąsek firmy.

Około połowa środków zostanie przeznaczona na finansowanie technologii i narzędzi dla 2 tysięcy rolników współpracujących z Fonterrą, takich jak systemy zarządzania paszą czy technologie redukcji metanu. Pozostała część trafi do 165 rolników rocznie, którzy osiągną najlepsze wyniki w zrównoważonym rozwoju, w formie premii do 15 tysięcy USD na gospodarstwo.

Rolnicy mleczni są na pierwszej linii walki o przyszłość rolnictwa przyjaznego klimatowi, dlatego właśnie ich stawiamy na pierwszym miejscu w ramach naszego programu Farmer Forward – powiedziała Amanda Davies, Chief R&D, Procurement and Sustainability Officer w Mars Snacking. W ciągu najbliższych pięciu lat zainwestujemy około 27 milionów dolarów w rodziny rolników współpracujących z Fonterra, zapewniając im istotne wsparcie finansowe i pomagając jednocześnie znacząco ograniczyć emisje. To realna korzyść dla obu stron, ponieważ wiemy, że uczynienie mleczarstwa bardziej zrównoważonym wymaga dużego wysiłku i poważnych inwestycji.

Fonterra, wieloletni partner Mars, wspiera rolników w realizacji ambitnych celów klimatycznych. Program ma potencjał, by mleko z 26 tysięcy hektarów wystarczyło do wyprodukowania 20 miliardów batonów Snickers® rocznie, a redukcja emisji o 150 tysięcy ton do 2030 roku to krok ku strategii Mars Net Zero Roadmap, zakładającej zerową emisję netto do 2050 roku.

Od 2015 roku Mars obniżył globalne emisje o 16 procent, zwiększając sprzedaż o 60 procent, co pokazuje, że sukces biznesowy może iść w parze z troską o planetę.

Źródło: Mars