Stellantis odnotował w kwietniu 2025 roku przełomowy wzrost udziału w rynku UE30, osiągając 17,3 procent (+0,1 punktu procentowego w porównaniu z kwietniem 2024). To pierwszy raz w tym roku, gdy firma zwiększyła swój udział w rynku. Kluczowe modele, takie jak Citroën C3 i PEUGEOT 208, znalazły się w pierwszej dziesiątce sprzedaży, a Citroën ë-C3 zdobył miejsce na podium w segmencie samochodów elektrycznych (BEV) klasy B.
Liczba zamówień Stellantis przekroczyła 1 milion sztuk w połowie maja, napędzana popularnością modeli takich jak Citroën C3/Aircross (blisko 100 tysięcy egzemplarzy) oraz PEUGEOT 3008 (ok. 50 tysięcy sztuk). Firma utrzymuje pozycję lidera w segmencie samochodów hybrydowych z udziałem 15,1 procent (+4,7 punktu procentowego rok do roku), a marka PEUGEOT jest najszybciej rosnącą, zajmując drugie miejsce w rankingu.
– Powrót do pozytywnej dynamiki pod względem udziału w rynku jest niezwykle obiecującym sygnałem na przyszłość i wskazuje, że zmierzamy we właściwym kierunku, by odzyskać utraconą pozycję. Potwierdzeniem tego jest pozytywny trend w napływie zamówień, który rozwija się pełną parą, oraz utrzymanie naszej pozycji lidera w strategicznym segmencie, jakim są samochody hybrydowe, ułatwiające przejście na elektryczną mobilność. Znaczące jest również to, że nawet międzynarodowa prasa zaczęła podkreślać tą dominującą pozycję – powiedział Luca Napolitano, dyrektor ds. operacji handlowych w Stellantis.
– Uważam też, że ważne jest podkreślenie postępów dokonanych na tak konkurencyjnych rynkach jak Niemcy i Wielka Brytania, które osiągnęły znaczące wyniki zarówno pod względem wolumenów, jak i udziału w rynku. Do tego dodałbym znakomite wyniki Citroëna C3: wprowadzony pod koniec 2024 roku szybko wspiął się w rankingu bestsellerów na całkowitym rynku UE30, zarówno w wersji spalinowej, jak i elektrycznej, osiągając w kwietniu piąte miejsce w segmencie B oraz szóste miejsce w rankingu ogólnym. Na koniec warto wyróżnić wyniki Alfy Romeo we Włoszech (najlepszy miesiąc od ostatnich 5 lat, +43 procent w porównaniu z kwietniem 2024) oraz we Francji, gdzie marka ugruntowała pozycję najszybciej rozwijającej się spośród marek premium – dodaje.
Dominacja w pojazdach użytkowych i na kluczowych rynkach
Stellantis Pro One potwierdził pozycję lidera w segmencie pojazdów użytkowych z udziałem 31,1 procent (+2,3 punktów procentowych rok do roku), zajmując pierwsze miejsce na 8 z 10 największych rynków. We Francji, Włoszech i Portugalii Stellantis pozostaje liderem zarówno na rynku ogólnym, jak i w segmencie pojazdów elektrycznych. We Włoszech Jeep® Avenger jest najlepiej sprzedającym się SUV-em, a w Niemczech firma odnotowała wzrost sprzedaży samochodów osobowych o 9,9 procent i rynku ogólnego o 6 procent. Opel Corsa utrzymuje pozycję lidera w segmencie samochodów miejskich w Niemczech i Wielkiej Brytanii.
Źródło: Stellantis










