Polecane

Adam Manikowski nowym CEO jednostki biznesowej Żabka Polska

Adam Manikowski. Fot. Żabka.

Od 1 czerwca 2025 roku Adam Manikowski objął stanowisko Chief Executive Officer (CEO) jednostki biznesowej Żabka Polska, wzmacniając strukturę menedżerską firmy. Zmiany, które obejmują także nowe role dla Przemysława Kijewskiego (COO) i Jerzego Roguskiego (CCO), mają zwiększyć efektywność operacyjną i wspierać dalszy rozwój sieci. To efekt strategii Grupy Żabka, nastawionej na budowanie silnego zespołu i rozwój wewnętrznych talentów.

Zgodnie z komunikatem, Adam Manikowski, związany z Żabka Polska od 2018 roku, został mianowany CEO jednostki biznesowej Żabka Polska. Od 2021 roku jako wiceprezes zarządu odpowiadał za kluczowe obszary, takie jak sprzedaż, rozwój oferty, marketing, ekspansję, logistykę i model franczyzowy, przyczyniając się do dynamicznego wzrostu sieci.

– Powierzenie Adamowi roli CEO to naturalny krok w kierunku dalszego wzmacniania organizacji – podkreślił Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka. Zmiany nie wpływają na skład zarządu Żabka Polska Sp. z o.o., którym nadal kieruje Suchański.

W ramach reorganizacji nowe stanowiska objęli:

  1. Przemysław Kijewski, Chief Operating Officer (COO), odpowiedzialny za sprzedaż, operacje sieci, logistykę, ekspansję i standardy operacyjne.
  2. Jerzy Roguski, Chief Commercial Officer (CCO), nadzorujący rozwój oferty handlowej, strategię asortymentową, zarządzanie kategoriami produktowymi i marketing.

Celem zmian jest zwiększenie efektywności jednostki biznesowej w obliczu nowych wyzwań rynkowych oraz specjalizacja kluczowych obszarów, co wpisuje się w długofalową strategię Grupy Żabka.

Strategia rozwoju i sukcesy Żabki

– Zmiany są kolejnym krokiem w budowie silnego zespołu menedżerskiego. To efekt działań na rzecz wzmacniania kompetencji i tworzenia przestrzeni dla liderów – powiedział Suchański. Manikowski, dzięki swojemu doświadczeniu i przywództwu, odegrał kluczową rolę w sukcesach Żabki, w tym w ekspansji sieci do ponad 11 500 placówek (stan na czerwiec 2025) i wzroście sprzedaży o 15 procent w I kwartale 2025 roku do 6,6 miliarda złotych. Sieć planuje otworzyć 1100 nowych sklepów w 2025 roku, osiągając cel 12 tysięcy placówek, oraz rozwija koncepty takie jak Żabka Café 2.0 i sklepy autonomiczne Żabka Nano.

Grupa Żabka, notowana na GPW od października 2024 roku i wchodząca w skład indeksu WIG20, jest liderem polskiego rynku convenience, wspierając franczyzobiorców (ponad 10 tysięcy w maju 2025) i oferując rozwiązania cyfrowe. Inwestycje w nowe sklepy, modernizacje i gastronomię (4 milionów obiadów miesięcznie) napędzają rozwój, mimo straty 125 milionów złotych w I kwartale 2025 roku, wynikającej z sezonowości i wysokich nakładów (325 milionów złotych).

Źródło: Żabka